3-wielers met een accu proberen micromobiliteit markt te veroveren

In 1996 introduceerde Sieghard Straka de Ciro, de eerste 3-wielige step. Dit design is later gekopieerd door het Zwitserse Micro van de Zwitser met Nederlandse roots Wim Ouboter. Micro zegt dat ze de uitvinder is van de 3-wielige step maar kocht een licentie van Ciro. Sinds kort verkoopt Bird ze ook voor kinderen.

3-wielers met een accu proberen micromobiliteit markt te veroveren

Inmiddels zien we ook 3-wielers met een accu opduiken in zaaltjes met micromobiliteit deskundigen in pakken die er zelf nog nooit op gereden hebben maar wel in de doelgroep van dit voertuig passen.

Ze worden neergezet als stabiel en eenvoudig omdat je ze met één hand kan besturen. Dat het sturen enige ervaring vereist lezen we nergens want je draaicirkel is met een 3-wielige e-step veel groter dan met een traditionele e-step.

3-wielers met een accu proberen micromobiliteit markt te veroveren

In Duitsland zien we ook dat de driewielige e-floater de deelstep markt probeert te veroveren. Wat weer opvalt is dat je bij dit de promotie van dit soort voertuigen altijd jonge mensen ziet die er zelf nooit op willen rijden of erop gezien willen worden. Misschien iets voor mannen in pakken of mobiliteit voor de 60+ doelgroep?

spot_img

Gerelateerd

Grachtengordel probleem met fatbikes is nu landelijk

In Amsterdam en Haarlem zijn er veel problemen met...

Gaan jullie nog stemmen?

Elektrische voertuigen worden in verkiezingsprogramma’s benoemd maar dan vooral...

Legale e-step krijgt kenteken

De ministerraad heeft vandaag ingestemd met de invoering van...

Eerste Kamer wil LEVs niet gelijkstellen aan een e-bike

De Eerste Kamer stemde vandaag tegen de BBB motie...

Begrensde fatbike tot 25 KM/u nog steeds verboden

Inmiddels zien we steeds minder fatbikes op de weg...