Bij elk gesprek wat we voeren met overheden komt al gauw de verkeersveiligheid en daarmee ook het aantal ongevallen aan de orde. Als je we zeggen dat het aantal ongevallen bij persoonlijk gebruik van Persoonlijk Licht Elektrische Voertuigen (PLEV’s) in Nederland nihil is drukken ze onze neus meteen op de feiten over ongevallen met deelsteps.

Die verhalen kennen we ook en als je echt gaat uitzoeken hoe het zit snap je waarom ze gebeuren. We spraken vorig jaar met een trauma arts van de spoedeisende hulp in België en die zei iets wat toepasbaar is op vrijwel alle steden in Europa. De meeste ongevallen gebeuren s’avonds of door misbruik van deelsteps. Ter illustratie de onderstaande video, bij dit bericht, zegt genoeg.

We volgen heel veel WhatsApp groepen in Europa waarin alle gebruikers zitten van alle soorten PLEV’s. Ook daar zien we bij persoonlijk gebruik nauwelijks ongevallen. In België is er iemand met een elektrisch skateboard s’nachts gevallen doordat hij moest uitwijken voor een konijn. Gevolg was een nare beenbreuk. In Engeland was er vorig jaar een dodelijk ongeval met een elektrisch skateboard. Gisteren is bekend geworden dat het slachtoffer geen helm droeg en dat, dat hoogstwaarschijnlijk de doodsoorzaak is geweest. Daarnaast had hij ook een sixpack bier gedronken en hij had zijn Evolve GT carbon skateboard pas twee weken.

We krijgen vaak ook de vraag waarom we een helm aanraden. Die is hierbij ook beantwoord. We houden alle berichten over ongevallen van PLEV’s en deelsteps nauwlettend in de gaten maar vooralsnog is fietsen nog steeds veel gevaarlijker. Eigenaren van PLEV’s zijn zich ervan bewust dat ze kwetsbaar zijn in het verkeer en letten goed op. In Nederland zelfs nog meer omdat ze onverzekerd zijn, net als veel fietsers.

View this post on Instagram

Bij elk gesprek wat we voeren met overheden komt al gauw de verkeersveiligheid en daarmee ook het aantal ongevallen aan de orde. Als je we zeggen dat het aantal ongevallen bij persoonlijk gebruik van Persoonlijk Licht Elektrische Voertuigen (PLEV’s) in Nederland nihil is drukken ze onze neus meteen op de feiten over ongevallen met deelsteps. Die verhalen kennen we ook en als je echt gaat uitzoeken hoe het zit snap je waarom ze gebeuren. We spraken vorig jaar met een trauma arts van de spoedeisende hulp in België en die zei iets wat toepasbaar is op vrijwel alle steden in Europa. De meeste ongevallen gebeuren s’avonds of door misbruik van deelsteps. Ter illustratie de video, bij dit bericht, zegt genoeg. We volgen heel veel WhatsApp groepen in Europa waarin alle gebruikers zitten van alle soorten PLEV’s. Ook daar zien we bij persoonlijk gebruik nauwelijks ongevallen. In België is er iemand met een elektrisch skateboard s’nachts gevallen doordat hij moest uitwijken voor een konijn. Gevolg was een nare beenbreuk. In Engeland was er vorig jaar een dodelijk ongeval met een elektrisch skateboard. Gisteren is bekend geworden dat het slachtoffer geen helm droeg en dat, dat hoogstwaarschijnlijk de doodsoorzaak is geweest. Daarnaast had hij ook een sixpack bier gedronken en hij had zijn Evolve GT carbon skateboard pas twee weken. We krijgen vaak ook de vraag waarom we een helm aanraden. Die is hierbij ook beantwoord. We houden alle berichten over ongevallen van PLEV’s en deelsteps nauwlettend in de gaten maar vooralsnog is fietsen nog steeds veel gevaarlijker. Eigenaren van PLEV’s zijn zich ervan bewust dat ze kwetsbaar zijn in het verkeer en letten goed op. In Nederland zelfs nog meer omdat ze onverzekerd zijn, net als veel fietsers. #deelsteps #ongevallen #verkeer #veiligheid #legaalrijden #overheid #elektrischskateboard #ministerievanienw

A post shared by Plev Petitie Legaalrijden.nl (@legaalrijden.nl) on


 

✍ Ondersteun #legaalrijden en teken onze petitie.