Europese steden worden in recordtempo geschikt gemaakt voor LEV’s en de fiets

Vanwege de corona pandemie mogen e-steps, een jaar eerder dan verwacht vanaf juni gereguleerd de straat op in Engeland. De overheid doet dat vooral om de druk op het openbaar vervoer weg te nemen. Zelfs de Engelse fietsersbond is voor de komst van nieuwe voertuigen op het fietspad als ze maar een maximum snelheid krijgen.

Ondertussen zien we overal in Europa dat grote steden in recordtempo fiets en LEV vriendelijk worden gemaakt. Londen, Rome, Milaan, Brussel, Parijs, Berlijn en Boedapest. Aanleiding is ook daar om het openbaar vervoer in de hoofdsteden te ontlasten tijdens de exitstrategie uit de coronacrisis. Opvallend in dit rijtje met steden is Brussel. Daar pakken ze het net als met de LEV legalisering nu ook weer perfect aan. 

In Brussel maken ze van de hele binnenstad een woonerf met een maximumsnelheid van 20 kilometer per uur. Op dit moment worden er 40 kilometer extra fietspaden voor woon-werkverkeer aangelegd en die zijn natuurlijk ook perfect te gebruiken voor LEV’s.

1 REACTIE

spot_img

Gerelateerd

E-step is niet gevaarlijker dan een fiets of een e-bike 

Beleidsmakers worstelen met de komst van nieuwe vormen van...

Na Duitsland gaat Spanje nu ook LEVs reguleren

In 2022 konden we je al melden dat Spanje...

Minister wil LEVs zonder stuur niet op de openbare weg

Gisteren zijn we op het ministerie van Infrastructuur en...

Grachtengordel probleem met fatbikes is nu landelijk

In Amsterdam en Haarlem zijn er veel problemen met...

Gaan jullie nog stemmen?

Elektrische voertuigen worden in verkiezingsprogramma’s benoemd maar dan vooral...