Hoe was de Legaalrijden demonstratie in Amsterdam?

Zoals jullie weten hadden we vorig jaar al in overleg met de gemeente Amsterdam en de politie een demonstratie in Amsterdam georganiseerd. Een demonstratie met een Group ride van 12,3 KM. Helaas gooide de driehoek van Amsterdam deze week 5 dagen voor de (uitgestelde) demonstratie roet in het eten en legde een verbod op om te gaan rijden met onze LEVs. 

Hoe was de Legaalrijden demonstratie in Amsterdam?

Omdat veel van de deelnemers al treinkaartjes, hotels en reizen hadden gepland moesten we dus iets anders verzinnen. Dat was de Walk the LEV demonstratie van gisteren. Lopen met je LEV aan de hand van de verzamelplaats naast Amsterdam CS naar het Beursplein in Amsterdam. We snappen dat veel van jullie dat niet zagen zitten. Je wil niet lopen met je LEV maar rijden. Toch was er nog een aardig opkomst van zo’n 70 mensen, met en zonder LEV. Dank daarvoor dat waarderen we zeer. 

Hoe was de Legaalrijden demonstratie in Amsterdam?

Na de demonstratie waren er nog een aantal toespraken waaronder die van Bram van Bright, Hector (de initiatiefnemer van de Legaalrijden petitie) en Nelson Soalheira van No limits to ride electric. Nelson gaf aan dat Nederland en Duitsland de 2 laatste landen in Europa is waar LEVs zoals de Onewheel, EUC en het elektrisch skateboard verboden zijn. Hij gaf ook aan dat het jammer is dat er veel mensen niet naar de demonstratie waren gekomen. Er waren gisteren zelfs mensen uit Polen en Duitsland om ons te ondersteunen. Vorig jaar in Den Haag waren er 250 mensen aanwezig, in de stromende regen. 

Hoe was de Legaalrijden demonstratie in Amsterdam?

Tot slot gaf Nelson aan dat we de waarde van onze petitie niet moeten onderschatten, in Duitsland zijn er voor een identieke petitie 2000.handtekeningen verzameld. Wij zitten bijna op 20.000 handtekeningen. Dus vraag kennissen, vrienden of familie deze zomer om ook te tekenen. 

Hoe was de Legaalrijden demonstratie in Amsterdam?

 Aan de fotografen die gisteren aanwezig waren bij onze demonstratie, drop een Wetransfer bestandje met jullie kunstwerken naar [email protected] Dan kunnen we die weer gebruiken in onze toekomstige berichten op Legaalrijden.nl Voor een video impressie van de demonstratie verwijzen we jullie graag door naar onze Instagram pagina

Tot slot dank aan politie Amsterdam voor de begeleiding van de demonstratie, iedereen heeft zich aan de regels gehouden en er waren geen problemen. Daarbij ook dank aan Amsterdam voor de gastvrijheid.

8 REACTIES

      • On that insurance website there are 3x resulted insurance companies for “Snorfiets” >> W.A.:
        * REAAL Verzekeringen
        * Unigarant
        * ASR Verzekeringen

        But from these, are they actually insuring LEV (e.g. Xiaomi e-step). I could only find on ASR insurance this text:
        “`
        2.1 Welke bromfiets is verzekerd?
        Verzekerd is de bromfiets die op uw polisblad staat:
        – waarvoor u een geldig Nederlands kentekenbewijs van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) hebt, en
        – die voldoet aan de wettelijke eisen.
        Wij onderscheiden de volgende typen bromfiets:
        – bromfiets met versnelling: een bromfiets met een hand- of voetversnelling;
        – bromfiets zonder versnelling: een bromfiets met een automatische versnelling;
        – brommobiel: een kleine personenauto, die in technisch opzicht en volgens de RDW een bromfiets is;
        – snorfiets: een bromfiets met een automatische versnelling en met een toegestane maximumsnelheid van 25 km per uur;
        – zoemfiets: een fiets met hulpmotor, die ook zonder bijtrappen kan (weg)rijden.
        In deze voorwaarden spreken wij verder van ‘bromfiets’.
        “`

  1. Lieve LEV mensen, ik ben super positief maar kijk naar Den Haag en hoe ze op dit moment omgaan met van alles. De preutsheid ten top en een minister van justitie die huilt i.p.v actie. Wees realistisch. een racefiets die 60 km/u gaat kan en mag alles omdat hij mee trapt maar remmen blijft hetzelfde. De naïviteit van Nederland in alles en land van control op veel vlakken en vooral zorgen dat we uiteindelijk als iets mag er veel voor betalen voor de staatskas. Er is iets anders nodig in dit land naast het LEV gebeuren en dat is dat we ons verenigen voor een vrijer land en dan komt vrijheid voor LEV vanzelf.

  2. Aan GJ.
    Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat er in NL veel moet gebeuren op politiek gebied. Als regel komen beslissingen zoals bij de Waterschappen, sinds de Middeleeuwen, tot stand via “Polderoverleg”. Dat kost erg veel tijd, want iedereen moet zijn zegje doen. Helaas wordt deze vorm van besturen ook toegepast voor de meest basale zaken, waar een beslissing met “de vingers in de neus” kan worden genomen. Dan moet je wel politici hebben die een wereldvisie hebben.

spot_img

Gerelateerd

Grachtengordel probleem met fatbikes is nu landelijk

In Amsterdam en Haarlem zijn er veel problemen met...

Gaan jullie nog stemmen?

Elektrische voertuigen worden in verkiezingsprogramma’s benoemd maar dan vooral...

Legale e-step krijgt kenteken

De ministerraad heeft vandaag ingestemd met de invoering van...

Eerste Kamer wil LEVs niet gelijkstellen aan een e-bike

De Eerste Kamer stemde vandaag tegen de BBB motie...

Begrensde fatbike tot 25 KM/u nog steeds verboden

Inmiddels zien we steeds minder fatbikes op de weg...