Legaalrijden? Mail een tweede Kamerlid

Demissionair Minister Cora van Nieuwenhuizen stuurde in het reces van de Tweede Kamer het nieuwe LEV kader naar de Kamer. De Tweede Kamerleden moeten daar nog een debat over voeren maar duidelijk is dat de minister kiest voor een model wat we nu ook al hebben. LEVs mogen vanaf 2023 alleen via een RDW-keuring de weg op en LEVs zonder stuur zijn uitgesloten. Daarbij lekte deze zomer via het AD uit dat deelsteps volgend jaar al de weg op mogen. De LEVS waar de meeste overlast van te verwachten is mogen het eerste de weg op en de categorie waar de minste overlast van komt mag helemaal niet de weg op.

Technisch gezien mogen vrijwel alle e-steps die je nu al overal ziet rondrijden in 2023 nog steeds niet de weg op. De keuringen van de RDW zijn zo streng dat zelfs een aanpassing van die keuringen alleen e-steps zal toestaan van bedrijven die hun e-steps exclusief ontwerpen naar de eisen van de RDW, lees de overheid. Omslachtig want in tenminste 18 EU-lidstaten werkt het prima via zelfregulering. Nederland kiest voor een Noord Koreaans model.

Hoog tijd om jullie wensen en ons position paper kenbaar te maken bij de leden van de Tweede Kamer die daar over gaan. Hoe? Stuur een e-mail naar de leden van de Tweede Kamer commissie van I&W en maak kort en bondig kenbaar waarom jij legaal de weg op wil. Verwijs daarbij ook naar ons (jullie) position paper via de volgende link. Daarin staan al jullie wensen maar proberen we ook alle broodje aap verhalen over LEVs te ontkrachten.

Hierbij de adressen van de Tweede Kamerleden die Infrastructuur en Waterstaat  in hun portefeuille hebben. Als je een email stuurt….. zet ons svp ook in de cc of bcc: [email protected]

Barry Madlener PVV [email protected]

Agnes Mulder CDA [email protected]

Rudmer Heerema VVD [email protected]

Daniel Koerhuis VVD [email protected]

Sandra Beckerman SP [email protected]

Tjeerd de Groot D66 [email protected]

Mahir Alkaya SP [email protected]

Chris Stoffer SGP [email protected]

Laura Bromet GroenLinks [email protected]

Eva van Esch PvdD [email protected]

Liane den Haan Fractie Den Haan [email protected]

Derk Jan Eppink JA21 [email protected]

Caroline van der Plas BBB [email protected]

Jacqueline van den Hil VVD [email protected]

Sylvana Simons BIJ1 [email protected]

Joris Thijssen PvdA  [email protected]

Raoul Boucke D66 [email protected]

Faissal Boulakjar D66 [email protected]

Pieter Grinwis CU [email protected]

Peter de Groot VVD [email protected]

Romke de Jong D66 [email protected]

Laurens Dassen Volt [email protected]

Kiki Hagen D66 [email protected]

Fahid Minhas VVD [email protected]

Derk Boswijk CDA [email protected]

Thom van Campen VVD [email protected]

Silvio Erkens VVD [email protected]

Stephan van Baarle DENK [email protected]

Freek Jansen FvD [email protected]

Kauthar Bouchallikh GroenLinks [email protected]

Habtamu de Hoop PvdA [email protected]

Wybren van Haga [email protected]

13 REACTIES

  1. Inmiddels door Denk, Pvda en SP een leuke reactie gekregen op mijn tekst. Wel zijn de email adressen niet helemaal kloppend met de rol. Maar de mail werd direct doorgezet naar de goede volksvertegenwoordiger. Dus laat je niet afleiden -;) : PVDA J thijssen moet zijn Habtamu de Hoop en S Beckerman moet zijn Mahir Alkaya. Denk was in zijn reactie goed en het meest doortasten. Maar in de stemverhouding niet echt een doorslaande partij.

  2. Moved to The NL from Finland, a country where you can freely ride any PLEV without any bureaucracy. I felt like my legs were cut off when I heard no PLEV is allowed in this country.

    I sent an email to all the emails listed above. Legaalrijden.nl, your work is very highly needed and appreciated.

spot_img

Gerelateerd

E-step is niet gevaarlijker dan een fiets of een e-bike 

Beleidsmakers worstelen met de komst van nieuwe vormen van...

Na Duitsland gaat Spanje nu ook LEVs reguleren

In 2022 konden we je al melden dat Spanje...

Minister wil LEVs zonder stuur niet op de openbare weg

Gisteren zijn we op het ministerie van Infrastructuur en...

Grachtengordel probleem met fatbikes is nu landelijk

In Amsterdam en Haarlem zijn er veel problemen met...

Gaan jullie nog stemmen?

Elektrische voertuigen worden in verkiezingsprogramma’s benoemd maar dan vooral...