LEVs dragen in Frankrijk bij aan een aanzienlijke vermindering van de CO2-uitstoot

De Europese Commissie hield vanmorgen een workshop over vooral de e-step. TRL, de Transport Research Foundation opende met een inleidende presentatie over LEVs die te koop zijn op de Europese markt. Naast sprekers uit Nederland, Frankrijk, Duitsland en Spanje mocht ook de deelstep coalitie het woord voeren. Volgens de Fransen is de overlast van deelsteps iets waar je je mee bezig zou moeten houden in plaats van het keuren van nieuwe LEVs die op de markt komen.

In Frankrijk alleen al rijden al 2,5 miljoen e-steps rond. Zeg maar e-steps die in Nederland nooit op de openbare weg zullen mogen rondrijden omdat ze niet door de RDW-keuring komen.  Ze vertegenwoordigen 51% van de verkoop van de totale verkoop van LEVS in Frankrijk . 49% van de Fransen gebruikte een auto of een motorfiets voor de ritten waarvoor ze nu een LEV gebruiken. LEVs dragen in Frankrijk bij aan een aanzienlijke vermindering van de totale CO2-reductie.

Tijdens de workshop was er ook een chat beschikbaar waar 156 online deelnemers suggesties konden delen. Wij vonden de chat op veel momenten interessanter dan de presentaties zelf. De Europese Commissie heeft toegezegd dat ze de input in de chat tot zich zal nemen en daarmee ook onze inbreng.

De powerpoint presentaties van de deelnemers zijn via deze link te downloaden.

7 REACTIES

spot_img

Gerelateerd

E-step is niet gevaarlijker dan een fiets of een e-bike 

Beleidsmakers worstelen met de komst van nieuwe vormen van...

Na Duitsland gaat Spanje nu ook LEVs reguleren

In 2022 konden we je al melden dat Spanje...

Minister wil LEVs zonder stuur niet op de openbare weg

Gisteren zijn we op het ministerie van Infrastructuur en...

Grachtengordel probleem met fatbikes is nu landelijk

In Amsterdam en Haarlem zijn er veel problemen met...

Gaan jullie nog stemmen?

Elektrische voertuigen worden in verkiezingsprogramma’s benoemd maar dan vooral...