Lime e-stepjes produceren 50 procent minder CO2 dan auto’s.

Voormalig Google-manager Joe Kraus, hoofd van het e-huurstep bedrijf Lime heeft een interview gegeven aan de Duitse krant Welt am Sonntag. Hij reageert op de klachten over fout geparkeerde stepjes. Doel van Lime is dat ze in de toekomst niet meer opvallen in het stadsbeeld. Dat hangt ook samen met een betere relatie met gebruikers die nog moeten leren hoe ze moeten omgaan met het parkeren van de deelstepjes.

Kraus geeft ook aan dat zijn Lime stepjes 50 procent minder CO2 produceren dan auto’s. Dat kan nog hoger maar dat heeft er vooral mee te maken dat veel deelstepjes al snel kapot gaan waardoor er nieuwe productie nodig is. Doel van Lime is om recyclingquota op te schroeven naar 100%. Daarnaast experimenteert het bedrijf met elektrische voertuigen die ’s nachts e-stepjes in steden verzamelen om op te laden.

In de meeste steden is Lime al winstgevend maar niet overal. In de komenden jaren staan er ambitieuze doelen op de kaart maar eerst moeten de beginnersproblemen worden opgelost.

spot_img

Gerelateerd

Grachtengordel probleem met fatbikes is nu landelijk

In Amsterdam en Haarlem zijn er veel problemen met...

Gaan jullie nog stemmen?

Elektrische voertuigen worden in verkiezingsprogramma’s benoemd maar dan vooral...

Legale e-step krijgt kenteken

De ministerraad heeft vandaag ingestemd met de invoering van...

Eerste Kamer wil LEVs niet gelijkstellen aan een e-bike

De Eerste Kamer stemde vandaag tegen de BBB motie...

Begrensde fatbike tot 25 KM/u nog steeds verboden

Inmiddels zien we steeds minder fatbikes op de weg...