Minister van I&W neemt Legaalrijden position paper in ontvangst

Vanmiddag nam minister Cora van Nieuwenhuizen onze Legaalrijden position paper in ontvangst. Vanwege corona moest dat virtueel op afstand via een Teams video call.

Voor de aanbieding van de position paper kregen ook nog enkele LEV gebruikers het woord en konden ze hun vragen stellen aan de minister. Vanwege de tijd kon de minister daar niet allemaal op in gaan maar onze boodschap maar vooral die van de gebruikers is helder. De minister gaf aan dat ze bewondering heeft voor Legaalrijden en wat we namens de LEV gebruikers hebben neergezet. Ze gaf aan dat het niet onopgemerkt is gebleven in de Tweede Kamer maar ook op haar ministerie.

Lees meer over onze standpunten in de LegaalRijden Position Paper. Je kan hem via deze link lezen of downloaden (PDF alert).

Het volledige gesprek plus de aanbieding van de position paper kan je hieronder zien.

8 REACTIES

  1. Heel mooie actie deze meeting. de Samenvatting van minister Cora haar speech:”omdat het zo ingewikkeld is”.
    Ik had zo gehoopt op een 1 op 1 vraag en antwoord verhaal. Maar de minister heeft de laatste 13 min. mogen gebruiken voor een monoloog die iedereen al kende.
    Ik had ook zo gehoopt, dat de lev users de minister hard aanpakken, want te verliezen is er toch niets meer.
    Ik zit op dit moment in Oostenrijk, waar ik elke dag van grote rondjes steppen kan genieten. En mij vrij mag voelen voor iets heel normaals, waar ik straks in NL weer bang voor moet zijn.

  2. Bijzonder dat jullie met de minister hebben gesproken. Goed ook om te horen dat de minister jullie bij het proces betrekt. Op zich ook nieuwswaardig moment omdat de minister aangeeft dat we misschien wel vanaf 2022 de weg op kunnen. Nou ja dan is er wetgeving. In december was dit nog 2024.

  3. Vorige week voor het eerst op een longboard gestaan en dat was wel even wennen vooral remmen vergt veel oefening. Vandaag mijn backfire g2 binnen en dat voelt allemaal heel ‘smooth’ aan. Remmen gaat gecontroleerder en sneller dan een niet-electrisch longboard. Hopelijk gaan we het hier op korte termijn ook legaliseren. Een maximum snelheid lijkt mij heel redelijk en die hoeft ook niet absurd hoog te liggen. Wat mij betreft trekken ze het gelijk met de electrische fiets en pedelec.

    Qua ongelukken zouden ze het moeten vergelijken met de electrische fiets en pedelec. Ik denk dat je dan een goede vergelijking maakt en vooral de grote groep oudere mensen op een snelle electrische fiets zie ik de laatste jaren veel ongelukken veroorzaken.

spot_img

Gerelateerd

Grachtengordel probleem met fatbikes is nu landelijk

In Amsterdam en Haarlem zijn er veel problemen met...

Gaan jullie nog stemmen?

Elektrische voertuigen worden in verkiezingsprogramma’s benoemd maar dan vooral...

Legale e-step krijgt kenteken

De ministerraad heeft vandaag ingestemd met de invoering van...

Eerste Kamer wil LEVs niet gelijkstellen aan een e-bike

De Eerste Kamer stemde vandaag tegen de BBB motie...

Begrensde fatbike tot 25 KM/u nog steeds verboden

Inmiddels zien we steeds minder fatbikes op de weg...