Vragen over deelsteps

We krijgen veel commentaar en vragen over deelsteps. De komende tijd gaan die hier beantwoorden.

We denken dat het huren van e-steps in de huidige vorm achterhaald is. In een stadshart honderden steps op straat neerzetten werkt niet.

Wat wel werkt is gereguleerd e-steps verhuren. Eigenlijk net zoals je een OV-fiets huurt. Omdat het voor veel mensen om vrij nieuwe vormen van vervoer gaat zou daar ook een duidelijke uitleg bij moeten. Zodat mensen weten dat je op een ondergrond van glad natuursteen (bij regen) sneller onderuit gaat dan op asfalt. Dat je niet heel scherp door de bocht kan. Dat soort simpele dingen.

In een app waarmee je een huurstep huurt zou best een disclaimer kunnen worden verwerkt met de meeste oorzaken van een ongeval. Veel mensen weten gewoonweg niet wat een e-step wel of niet kan.

We zijn ook voor helmplicht en snappen niet dat ze dat in veel lidstaten nog niet alsnog hebben verplicht.

spot_img

Gerelateerd

E-step is niet gevaarlijker dan een fiets of een e-bike 

Beleidsmakers worstelen met de komst van nieuwe vormen van...

Na Duitsland gaat Spanje nu ook LEVs reguleren

In 2022 konden we je al melden dat Spanje...

Minister wil LEVs zonder stuur niet op de openbare weg

Gisteren zijn we op het ministerie van Infrastructuur en...

Grachtengordel probleem met fatbikes is nu landelijk

In Amsterdam en Haarlem zijn er veel problemen met...

Gaan jullie nog stemmen?

Elektrische voertuigen worden in verkiezingsprogramma’s benoemd maar dan vooral...